lördag, februari 11, 2012

Fler än 10 000 personer har skrivit på uppropet

I torsdags registrerade jag namninsamlingen, Behåll 05-tillstånden i Göteborg!, och på drygt tre dygn har fler än 10 000 personer skrivit på uppropet. Det är drygt 200 sidor av namn. Tusentals personer i och utanför Göteborg har tagit chansen att påverka ledamöterna i kommunfullmäktige inför beslutet om att förändra stadens alkoholpolitiska riktlinjer. Det är helt uppenbart att frågan engagerar.

Sedan jag postade länken på Facebook, 11.19 i torsdags, har länken till insamlingen delats 1776 gånger och det har skapats en egen sida för uppropet. På twitter har länken delats vid ett hundratal gånger.

Diskussionen har fortsatt i andra forum och flera har hört av sig och frågat hur man kan hjälpa till. Ett exempel: En mormor på 70 år ringde och beklagade sig över beslutet i SRN. Hon sa ”Jag, mina barn och barnbarn håller helt med – vi ska inte öppna upp för svartklubbarna och släppa ut alla människor samtidigt. Det kommer inte att bli bra.” Jag kunde bara hålla med.

GP, GP2, GT, GT2,

Skriv på namninsamlingen!

Inga kommentarer: