torsdag, februari 09, 2012

Behåll 05-tillstånden i Göteborg - skriv under!

För några timmar sedan startade jag en namninsamling, Behåll 05-tillstånden i Göteborg!, i protest mot beslutet som fattades i Sociala resursnämnden igår om att dra in tillstånden för de krogar som har öppet till 05.00 i Göteborg. Som en markering.

Nu några timmar senare, har insamlingen fått sig ett eget litet liv. I skrivande stund har över 2600 personer skrivit på och det har gått fort. Det hela började med att jag först lade ut länken på min facebooksida (delats 631 ggr)
och strax därefter på twitter (61) och här på bloggen. Snacka om att det kan gå fort i en värld av sociala medier. Nu kan det ju bli en lista att lämna över...

Jag är helt övertygad om att det går att påverka ledamöterna i kommunfullmäktige om att behålla nuvarande tillstånd och öppettider. Skriv på du med!

I nyhetsflödet: GP, GP2, GT, GT2, GT3, GT4, DN, GP3, GP4, GP5,

I bloggsfären: Adam, Helene, Joakim, Ledarbloggen, Lajke, Malin, Mattias, GL, Joakim 2,

2 kommentarer:

Nor. sa...

bra jobbat pär! äntligen någon som står bakom folket! du har min röst! ska själv sprida detta så att alla skriver på

Anonym sa...

Snyggt Pär - Du är en hjälte! Magnus Albrektson